سرپرست سازمان آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به ضرورت ایجاد خط ویژه در کرمانشاه، گفت: در اینصورت نیروهای امدادی با سرعت بیشتری سر صحنه حوادث حاضر می شوند.
کد خبر: ۴۲۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 13 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،آتشپاد غلامرضا رضایی ، با اشاره به وسعت شهر کرمانشاه، گفت: در حال حاضر 9 ایستگاه آتشنشانی در سطح شهر فعال است که قطعا جوابگوی نیازهای کلانشهری مانند کرمانشاه نیست.

وی افزود:  برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان نیازمند راه اندازی حداقل یازده ایستگاه دیگر هستیم.

رضایی با اشاره به پراکندگی ایستگاه‌‎های آتشنشانی در سطح شهر کرمانشاه، گفت: تلاش ما این است با همین تعداد ایستگاه بتوانیم نیازهای شهر را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه استاندارد رسیدن بر سر صحنه حوادث و آتش سوزی‌های در شهری مانند کرمانشاه پنج دقیقه است، گفت: خوشبختانه نیروهای آتشنشانی کرمانشاه نیز به طور میانگین در کمتر از پنج دقیقه بر سر صحنه حوادث حاضر می‌شوند.

رضایی با اشاره به اهمیت حضور به موقع نیروهای آتشنشان بر سرصحنه حوادث، گفت: متاسفانه ترافیک بعدازظهر خیابان‌های اصلی شهر برای نیروهای آتشنشانی دردسرساز شده ومانعی جهت حضور به موقع آنها بر سرصحنه حوادث است.

وی افزود: به همین دلیل مجبوریم برای افزایش سرعت رسیدن نیروها بر سرصحنه حوادث در مناطق مرکزی کرمانشاه، خودروهای آتشنشانی را در برخی مناطق به حالت آماده باش خارج از ایستگاه نگه داریم.

سرپرست سازمان آتشنشانی کرمانشاه تصریح کرد: به طور مثال خودروهای آتشنشانی هم اکنون در میدان مصدق، میدان ایثار و میدان امام خمینی(ره) مستقر هستند تا در صورت وقوع حادثه، به موقع در محل حاضر شود و ترافیک مسیر مانع رسیدن به موقع آنها نشود.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی "خط ویژه" در سطح شهر کرمانشاه، گفت: خوشبختانه این امر در دستور کار و برنامه شهردار کرمانشاه قرار دارد و قطعا راه‌اندازی آن کمک موثری به دستگاه های امداد‌رسان است.

رضایی افزود: با راه‌اندازی خط ویژه نیروهای امدادی با سرعت بیشتری در محل حادثه حاضر خواهند شد و این امر در نجات جان شهروندان بسیار حائز اهمیت است.

سرپرست سازمان آتشنشانی کرمانشاه به حادثه "پلاسکو" اشاره کرد و افزود: این حادثه در شناساندن اهمیت کار آتشنشانان به مردم بسیار موثر بود و بعد از آن همکاری مردم با آتشنشانان به طور محسوسی افزایش پیدا کرد و در محل‌های پرترافیک به نسبت گذشته سریعتر راه را باز می‌کنند، با این وجود بازهم کلانشهری مانند کرمانشاه حتما نیاز به راه‌اندازی "خط ویژه" دارد تا روند امدادرسانی در هر شرایطی با سرعت مطلوب انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار